OPACZ CENTRUM REHABILITACJI
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego
§1
[podstawa działania]
OPACZ CENTRUM REHABILITACJI Pluciński, Zubik Spółka Jawna jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
- obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty
- wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą Nr księgi rejestrowej: 000000217334, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki, data wpisu do rejestru 26.10.2019
- niniejszego regulaminu organizacyjnego, dalej: „Regulamin”.
§2
[oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego]
- Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod firmą OPACZ CENTRUM REHABILITACJI Pluciński, Zubik Spółka jawna, dalej: „Podmiot”.
- Podmiot wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym przy ul. Centralna 27, 05-816 Opacz-Kolonia.
§3
[miejsce udzielania świadczeń]
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia Podmiotu, mieszczące się w zakładzie leczniczym pod adresem: ul. Centralna 27, 05-816 Opacz-Kolonia
- Podmiot może udzielać świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (dalej: „świadczenia zdrowotne on-line”), według zasad określonych w Regulaminie. W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych on-line miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
- Podmiot może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§4
[cel i zadania]
- Celem Podmiotu jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu udzielania świadczeń zdrowotnych lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
- Zadaniem Podmiotu jest:
- realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
- diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
- realizowanie świadczeń zdrowotnych on-line w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
- prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
§5
[struktura organizacyjna, zadania jednostek i kierownictwo]
- Jednostką organizacyjną Podmiotu jest zakład leczniczy przy ul. Centralna 27, 05-816 Opacz-Kolonia
- W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:
- recepcja;
- gabinety fizjoterapii, masażu leczniczego i fizjoprofilaktyki;
- sala do kinezyterapii
- gabinet do komory hiperbarycznej
- Zadaniem:
- recepcji jest: odbieranie telefonów od pacjentów, rejestrowanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych; fiskalizowanie wizyt (w godzinach pracy);
- gabinety fizjoterapii i masażu leczniczego jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i masażu leczniczego, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych,
- pracowni fizjoprofilaktyki jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoprofilaktyki, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych
- Podmiotem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Rafał Pluciński.
- Nadzór merytoryczny nad działalnością wszystkich komórek i osób sprawuje Rafał Pluciński.
§6
[rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki oraz udziela świadczeń zdrowotnych on-line.
§7
[zasady ogólne udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z nich.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się wymogi prawne i medyczne związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Dostępnymi w Podmiocie formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, faktury przelewowa, karta podarunkowa.
- W Podmiocie świadczeń zdrowotnych udzielają wyłącznie osoby, mające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami.
- Podmiot jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 19:00.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z recepcją w trakcie rejestracji pacjenta.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
- w siedzibie Podmiotu,
- telefonicznie w godzinach 9.00-19.00 pod numerem: +48 606 787 637,
- SMS-owo w godzinach 9.00-19.00 pod numerem: +48 606 787 637,
- internetowo poprzez
- wysłanie e-maila na adres: opaczrehabilitacja@gmail.com;
- portal www.halodoctor.pl
- formularz kontaktowy na stronie www.rehabilitacjaopacz.pl
§8
[przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w sposób ustalony Regulaminem w celu umówienia wizyty u fizjoterapeuty.
- W trakcie zapisywania albo najpóźniej w momencie zgłoszenia się na wizytę pacjent określa przyczynę zgłoszenia.
- Przy pierwszej wizycie w Podmiocie pacjent zobowiązany jest przy dokonywaniu czynności rejestracyjnych:
- podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL, datę urodzenia, numer telefonu;
- oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
- oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
- zapoznać się z Regulaminem;
- wypełnić zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą kwartę kwalifikacyjną do udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki;
- zapoznać się z informacją o zakresie możliwych zabiegów fizjoterapeutycznych i fizjoprofilaktycznych;
- podpisać zgodę na fizjoterapię lub fizjoprofilaktykę;
- na wezwanie osoby rejestrującej pacjent zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający tożsamość.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w pomieszczeniach Podmiotu.
- Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych jest zobowiązana do:
- przeprowadzenia badania podmiotowego pacjenta;
- przeprowadzenia badania przedmiotowego pacjenta, z zastrzeżeniem świadczeń zdrowotnych on-line;
- ustalenia zakresu możliwej fizjoterapii lub fizykoterapii i poinformowania o nim pacjenta;
- odnotowania w dokumentacji medycznej bezpośrednio po każdej wizycie jej przebiegu i zakresu udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Rafała Plucińskiego.
§9
[ceny oraz pakiety usług w ramach udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot umożliwia pacjentom skorzystanie z udzielanych świadczeń zdrowotnych w trzech wariantach:
- pojedyncze świadczenie zdrowotne (pojedyncza wizyta);
- imiennego pakiet 5 świadczeń zdrowotnych (5 wizyt) – do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu pakietu;
- imiennego pakiet 10 świadczeń zdrowotnych (10 wizyt) – do wykorzystania w ciągu 6 miesiący od dnia zakupu pakietu.
- Koszt udzielenia pojedynczego świadczenia zdrowotnego uzależniona jest od rodzaju usługi.
- Płatność za wizytę odbywa się z góry. Pacjent zobowiązany jest do uiszczenia pełnej kwoty za pakiet świadczeń zdrowotnych bezpośrednio po zamówieniu usługi.
- Zamówienie pakietu odbywa się na zasadach ogólnych dla zamówienia pojedynczej wizyty wskazanych w Regulaminie.
- Pacjent jest uprawniony do odwoływania wizyt w ramach wykupionych usług. Odwołanie wizyty na mniej niż 24 godziny przed wizytą wiąże się z obowiązkiem płatności połowy ceny za wizytę (koszt pojedynczego świadczenia w ramach danego pakietu wizyt). Odwołanie wizyty na więcej niż 24 godziny przed wizytą nie wiąże się z obowiązkiem płatności za wizytę.
- W przypadku odwołania wizyty w ramach pakietu na więcej niż 24 godziny przed jej terminem, wizyta ta przechodzi do wykorzystania w innym terminie wspólnie ustalonym przez pacjenta z Podmiotem. Odwołanie wizyty w ramach pakietu na mniej niż 24 godziny przed jej terminem jest równoznaczne z wykorzystaniem tej konkretnej wizyty.
- Zakupiony karnet nie podlega zwrotowi, Pacjent jest uprawniony do wymiany kwoty wpłaconej na rzecz innych usług równej wartości świadczonych przez placówkę.
- Pacjent jest uprawniony, na zasadach wskazanych w ustępach poprzedzających, do odwołania pojedynczej wizyty w Podmiocie, nie realizowanej w ramach żadnego z pakietów.
- Odwołanie wizyty/wizyt następuje:
- w siedzibie Podmiotu
- telefonicznie poprzez wysłanie SMS-a pod numer: +48 606 787 637.
- W przypadku niewykorzystania wykupionych w ramach pakietu wizyt w ustalonym dla tego pakietu terminie wszystkie niewykorzystane wizyty uważane są za odbyte. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje możliwość ustalenia późniejszego terminu takich wizyt. Podmiot nie dokona ponadto zwrotu należności za nieodbyte w terminie wizyty.
- Spóźnienia na wizytę do 5 minut nie wpływają na jej długość. Spóźnienie się pacjenta powyżej 5 minut skraca odpowiednio czas wizyty.
- Ustalenie terminu wizyty lub wizyt w ramach pakietu odbywa się na bieżąco lub może zostać określona z góry na przyszłość.
- W momencie umawiania wizyty pacjent otrzymuje SMS z datą oraz godziną umówionej wizyty.
- W przypadku umówienia wizyty wiadomość SMS z informacją przypominającą o terminie każdej kolejnej wizyty będzie wysyłana do pacjenta około 24 godziny przed wizytą. Jeśli pacjent umówi się na wizytę, w odstępie czasu krótszym niż 24 godziny do terminu wizyty, przypomnienie SMS o wizycie nie zostanie wysłane.
§10
[szczególne zasady dotyczące przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych on-line]
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych on-line jest prowadzone w formie wizyt on-line i wymaga zgody pacjenta. Zarejestrowanie się na wizytę on-line jest równoznaczne z:
- wyrażeniem zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych on-line;
- przyjęciem informacji wskazanych w ust. 5;
- akceptacją Regulaminu.
- W celu skorzystania z wizyty on-line pacjent musi posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu. Wizyty on-line odbywają się z pomocą komunikatora internetowego SKYPE. W celu skorzystania z wizyty on-line pacjent musi mieć zainstalowany program SKYPE oraz włączone obraz i dźwięk.
- Czas trwania wizyty on-line jest ustalany przed wizytą. W razie braku ustaleń przyjmuje się, że wynosi on 30 minut. Spóźnienia na wizytę on-line do 5 minut nie wpływają na jej długość. Spóźnienie się powyżej 5 minut skraca odpowiednio czas wizyty.
- Podmiot informuje, że:
- wizyta on-line uniemożliwia badania przedmiotowe pacjenta oraz wykonywanie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki, wymagających bezpośredniego i osobistego kontaktu pacjenta z osobą udzielającą świadczeń zdrowotnych;
- warunkiem zapisania się na wizytę on-line jest brak dolegliwości u pacjenta, w przypadku występowania jakichkolwiek dolegliwości należy o nich poinformować osobę prowadzącą wizytę on-line; osoba ta podejmie ostateczną decyzję o możliwości przeprowadzenia wizyty on-line;
- nagrywanie wizyt on-line lub wykonywanie z niej zdjęć bądź screenshotów jest dozwolone za uprzednią zgodą osoby prowadzącej wizytę on-line i pacjenta;
- wizyta on-line wymaga od pacjenta przygotowania miejsca do ćwiczeń, w wiadomości dotyczącej wizyty Podmiot może wskazać inne niezbędne sprzęty lub materiały do ćwiczeń.
- Wizyty on-line mogą być realizowane wyłącznie w uprzednio zarezerwowanych i opłaconych przez pacjenta terminach.
- Odwoływanie wizyt on-line musi nastąpić minimum 24 godziny przed umówioną wizytą. Jeśli wizyta zostanie odwołana w krótszym czasie niż 24 godziny przed wizyta to wiąże się to z obowiązkiem płatności za wizytę.
- Zakazuje się dostarczania przez pacjenta w trakcie wizyty on-line treści o charakterze bezprawnym oraz treści niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.
- Pacjent ma prawo reklamacji wizyty on-line w terminie 7 dni od dnia zakończenia wizyty poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres opaczrehabilitacja@gmail.com i opisanie zastrzeżeń do wizyty. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 7 dni i może zostać: nieuznana, uznana częściowo lub uznana całkowicie. Pacjent jest informowany e-mailem i SMS-em o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji i dalszym postępowaniu.
§11
[współpraca z innymi podmiotami]
- W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, w szczególności pracownicy podmiotu mogą żądać zaświadczenia o braku przeciwwskazań lekarskich do prowadzenia fizjoterapii lub fizykoterapii.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§12
[udostępnienie dokumentacji medycznej]
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest niezwłocznie na żądanie pacjenta. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
- Dokumentację udostępnia się bezpłatnie:
- do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu;
- w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);
- na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta;
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku.
- Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
§13
[postanowienia dodatkowe]
- Na terenie zakładu leczniczego Podmiotu zakazuje się palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych lub zażywania środków odurzających.
- Zakazuje się wstępu na teren zakładu leczniczego Podmiotu osobom po spożyciu napojów alkoholowych lub zażyciu środków odurzających.
- Zakazuje się pacjentom i osobom trzecim wchodzenia i zaglądania do pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Podmiot nie odpowiada za mienie pacjentów pozostawione bez nadzoru na terenie zakładu leczniczego.
§14
[przepisy końcowe]
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń zdrowych udzielanych przez Podmiot oraz każda osoba udzielająca świadczeń w Podmiocie zobowiązana jest do przestrzegania przepisów Regulaminu.
- Aktualna treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.rehabilitacjaopacz.pl lub w rejestracji na żądanie pacjenta.